working in Australia
14 maart 2013 - Beecroft, Australië
Dag allemaal!
Om jullie eventjes uit de koude te verlossen, laten we jullie wegdromen naar de andere kant van de wereld! (ik zal de buitenactiviteiten voor een andere keer houden om jullie niet volledig weg te laten smelten)
Ik (Julie) werk zoals jullie weten in de cantine van de universiteit.
Daar maak ik sandwiches met alles wat je maar wilt (diverse broden, fresh of toasted, groentjes, vlees, kip, ei, falaffel,....) Ik verkoop er lekkere muffins, verse fruitslades, snoepjes, warm eten, sushi, saussage rolls en pie's... Ik verbeter mijn keukenkunsten door verschillende dingen te maken en voor te bereiden voor de saladebar. Mijn favoriet: Chicken turkish (Ciabatta, vers gekookte kip, zongedroogde tomaten, baby spinazie en advocado). Vandaag was ik een beetje lomp met als resultaat een kleine brandwonde, met dank aan de toaster. Mensen zijn hier echt zot van getoaste dingen! Het is hier ook normaal dat je alles in twee snijdt. En als ze dank u willen zeggen,zeggen de meesten 'cheers mate', ik denk dan altijd alle schol :p. Voor diegenen die het interesseert, ik stel hieronder mijn collega's voor :). Een zeer boeiende multiculurele groep.
De collega's zijn Margret (een echte Australische losbol, of beter een oude vrolijke punkster:p), Soon (een (grappige Koreaanse die graag een beetje de baas is), Vicky (een Chinese vrouw die 25 lijkt maar eigenlijk 40 is, een schatje), Maha (een vrouw uit India die graag lacht maar een harde werker die soms fel uit de hoek kan komen), Kelly (een Australische die een beetje stil is maar lief), Isha, een meisje uit de VS die samen met mij begon en waarmee ik zeer goed overeenkom. Kingal een vrouw die net terug begint te werken na acht maanden revalidatie (ongeluk met haar brommer), ze kan enkel achter onze kassa zitten want stappen lukt nog niet zo goed, maar chapeau! Liah (de zotte maar goede chef die zich stoerder voordoet dan dat ze is want ze maakt vanalles mee en dan nog twee chineese vrouwen die achter de bar werken (die mij elke ochtend een lekkere warme chocolademelk maken op zijn Australisch dus met een beetje schuimerige melk). Oh ik vergeet bijna onzen George, den oude Griek die de afwas doet en graag praatjes maakt met al zijn dames. Ik heb dus tof gezelschap! We zijn een goed team want soms is het echt druk en toch slagen we er in om iedereen met een glimlach te bedienen!
Job zal een van deze dagen zijn dag is beschrijven (want hij is een beetje ziekjes nu :( ) en dan zullen we ook eens zeggen wat we zoal buiten het werk doen :).
Doet dat daar goed in het mooie witte België en past op dat je niet uitsleert:). We hebben al zon opgestuurd maar tot nu toe heeft dat nog maar enen dag gewerkt...
Groetjes
Van Job en Julie


Lieve groetjes, Leen